Chevrolet
Jeśli posiadasz auto marki Chevrolet i musisz je ubezpieczyć - dowiedz się gdzie ubezpieczysz je ...
Rodem z Wielkiej Brytanii, należąca dziś do koncernu Volkswagena, luksusowa marka Bentley należy do perełek, nie często spotykanych na polskich drogach. I choć dziś Bentley bezblędnie łączy w sobie moc z luksusem, to nie zawsze tak było. Tworząc pierwsze modele, Bentley stawiał przede wszystkim na mocne i wytrzymałe silniki. To przełożyło się też na zwycięstwo tej marki w 1924 roku, w legendarnym 24–godzinnym wyścigu Le Mans. Dopiero po przejęciu marki przez Rolls-Royce, a następnie odkupieniu udziałów przez Volkswagena, Bentley postawił też na luksus i prestiż. Te trzy cechy, dobrze ze sobą zharmonizowane sprawiają, że Bentley budzi podziw i zachwyt aż po XXI wiek. W 2014 roku, zaraz po włoskim Maserati, Bentley był najczęściej kupowanym autem luksusowym w Polsce. Model Mulsanne czy Bentayga to istne perełki dla prawdziwych koneserów luksusowych, sportowych modeli. Kto wydaje nawet milion złotych na samochód, z pewnością nie zwraca uwagi na cenę OC czy AC za taki model. Jak do tego tematu podchodzą wyszukiwarki online?
Produkowany od 2005 roku Continental Flying Spur cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. Wcześniej konieczne było sprowadzenie tych pojazdów z zagranicy, ale od 2008 roku, kiedy to Bentley oficjalnie zaistniał również na rynku polskim, luksusowy model można zamówić zwyczajnie w salonie. Mocny silnik, piękna linia, bardzo bogate wyposażenie i komfort. Bentley oferuje naprawdę wysoki standard. Starsze wersje, np. z 2007 roku można znaleźć na rynku wtórnym nawet za 165 000 złotych. Ile trzeba doliczyć za OC, Autocasco, NNW i ASS?
W przypadku drogich, luksusowych marek trzeba się liczyć z tym, że ubezpieczyciele nie oferują standardowych rozwiązań, jakie znajdzie dla siebie kierowca popularnego VW Golfa czy Fiata Punto. Dlatego kalkulator online w przypadku modelu Bentley Continental Flying Spur z 2015 roku najczęściej pokaże tylko cenę OC. Co do Autocasco, to zwyczajnie nie każde towarzystwo będzie też zainteresowane zaoferowaniem takiego ubezpieczenia dla pojazdu o wartości powyżej miliona złotych.
Wg wyszukiwarki online CUK 48-letni mieszkaniec Warszawy, przedsiębiorca, który od ponad 10 lat opłaca polisę OC i AC i z tego tytułu posiada 60% zniżki, za pakiet OC, AC, NNW, Assistance z dodatkiem ubezpieczenia na koło i autoszyby zapłaci:
- 29000 złotych na rok w Ergo Hestia.
Wszystko zależy jednak od pakietu i opcjonalności, Uniqa w połączeniu z ubezpieczeniem opon i szyb, zaoferuje pakiet OC za:
- 72000 złotych.
Przy założeniu, że auto kosztuje milion to niewiele, jednak analizując oferty przedstawione przez Rankomat, gdzie pakiet OC, ASS i NNW kosztuje:
- 1597 złotych w MTU,
to można sobie łatwo przekalkulować, że AC faktycznie będzie adekwatne do ceny pojazdu. Jak się okazuje, w przypadku aut luksusowych ceny pomiędzy poszczególnymi miastami nie różnią się aż tak znacznie.
Wrocław, który przy standardowych modelach zazwyczaj jest droższy o 20–30%, w przypadku Bentleya nie różni się zbytnio od Warszawy czy Poznania. Tu również najtańszą ofertę przedstawi MTU, za OC, ASS i NNW 1630 złotych na rok. Najtaniej będzie natomiast w Poznaniu – za OC, ASS i NNW dla tego modelu najkorzystniejszą ofertę dla tego modelu zaoferuje
- MTU w kwocie 1527 złotych na rok.
Choć między mocniejszym a słabszym silnikiem różnica jest 118 KM, to nie odbija się to aż tak bardzo na cenie za polisę OC. Za OC, ASS i NNW dla słabszego modelu mieszkaniec Warszawy zapłaci 1572 złote.
W przypadku mieszkańców Poznania i Wrocławia cena będzie taka sama, niezależnie od mocy silnika, a więc także 1527 złotych na rok. Natomiast pakiet z Autocasco, który najtaniej wg wyszukiwarki CUK zaoferuje Ergo Hestia, dla pojazdu zarejestrowanego w Poznaniu ze słabszym silnikiem, kosztować będzie 25 000 złotych. Około 18 000 złotych kosztować będzie pełny pakiet w Ergo Hestii, dla mieszkańca Wrocławia, a więc tym razem taniej niż w Warszawie czy w Poznaniu. Większość ubezpieczycieli nie podaje jednak cen w wersji online, dlatego w przypadku Bentleya stawki warto negocjować.
Taki samochód z pewnością zwraca na siebie uwagę. Oryginalny, rzadko spotykany i bardzo luksusowy. Bentayga produkowany jest od 2015 roku i nawet na rynku wtórnym trudno ustrzelić model tańszy niż za milion złotych. 8–biegowa skrzynia, również ogromna moc w dwóch wersjach – 429 i 608 KM z pewnością nie ogranicza w żaden sposób osiągów kierowców, lubiących szybką jazdę. Luksus kosztuje i jak wysoko ten luksus oceniają sami ubezpieczyciele, podpowie jedynie agent ubezpieczeniowy bądź konsultant na infolinii. Dla tak drogich samochodów, wyszukiwarki online nie podają nawet ceny polisy OC, a co dopiero Autocasco.
Chcąc wprowadzić również tańsze modele na rynek, Bentley zaprezentował na początku lat 2000 sportowe auto Continental GT, który produkowany był od 2003 roku. Continental GT zapisuje się w pamięci kierowców jako sportowa dwudrzwiowa wersja, jednakże na rynku oferowany jest również model czterodrzwiowej, sportowej limuzyny. Jak na Bentleya, to Continental GT rzeczywiście jest tanim samochodem, jego starsze roczniki dostępne są nawet w cenie 120 00 złotych. Przykładowo dwudrzwiową wersję z 2008 roku kupimy już za 155 000 złotych. I faktycznie cena przekłada się też na popularność tego modelu, którego na rynku wtórnym z wszystkich samochodów marki Bentley jest najwięcej. Okazuje się jednak, że również dla starszych roczników, nie tak łatwo jest wyliczyć składkę OC online. Z pomocą jednak znów przychodzi CUK.
40-letnia mieszkanka Warszawy, posiadająca 40% zniżek i od czterech lat opłacająca polisę OC, dla sportowej wersji Bentleya Continental GT ubezpieczenie OC, AC, NNW i ASS wykupi za 11686 złotych. Mieszkanka Poznania zapłaci niewiele taniej, tutaj Uniqa przedstawi ofertę 11455 złotych za pełny pakiet. Najtaniej natomiast będzie mieć mieszkanka Katowic, gdzie za pełną ochronę, łącznie od kradzieży zapłaci 10509 złotych na rok. Oczywiście popularność tego modelu wśród kolekcjonerów luksusowych aut nie przekłada się na fakt, że Continental GT jest widoczny na każdej ulicy bądź w każdym mieście. Dla auta, które kosztuje ponad 100 000 złotych i wciąż jest rzadkością w Polsce, warto więc mimo wszystko wykupić również Autocasco.
Czterodrzwiowa wersja sedana Mulsanne, z lat 1980–1992 dobrze wpisała się w kartach historii motoryzacji. Nowszą generację zaprojektowano jednak wiele lat później i po kompletnym liftingu zaoferowano w sprzedaży dopiero w 2010 roku. Ta piękna limuzyna o zarówno nieco słabszym 200 konnym, jak i mocniejszych 332 i 512 konnych silnikach doczekała się też sportowej wersji Speed, sprzedawanej od 2014 roku. Mulsanne to jednak perełka dla koneserów dobrego smaku i właścicieli grubych portfeli. Wchodząc do salonu, w zależności od wyboru silnika i wyposażenia trzeba się liczyć z wydatkiem nawet 2 milionów złotych.
Również dla tego modelu Rankomat nie pokazuje stawek za polisę Autocasco. Samo OC to wydatek rzędu 1500 złotych. Jeśli spojrzeć na przykładowe wyliczenia, to znów około 62 000 złotych będzie kosztować pełny pakiet, czyli OC, AC, ASS i NNW, np. w Gothaer. Generali jest nieco łaskawsze i łącznie z Autocasco pakiet zaoferuje już za 36 000 złotych na rok. Ile kosztować będzie za to polisa w Axa Direct albo Link4 dla tego modelu? Kalkulator online odsyła do doradcy i może nawet lepiej, bo jeśli ktoś szuka ubezpieczenia dla tak luksusowego samochodu, to z pewnością nie tylko cena ubezpieczenia odgrywa dużą rolę, ale przede wszystkim kompleksowa ochrona, którą dobrze jest indywidualnie dopasować do własnych potrzeb.
Chevrolet
Jeśli posiadasz auto marki Chevrolet i musisz je ubezpieczyć - dowiedz się gdzie ubezpieczysz je ...
BMW
Porównanie cen ubezpieczenia dla wybranych modeli BMW w różnych wariantach właścicieli, roku prod...
Mazda
Cena ubezpieczenia OC AC NNW dla różnych samochodów marki Mazda - Mazda 3, 6, 323, RX-8. Ile zapł...
Smart
Cena ubezpieczenia komunikacyjnego dla samochodu Marki Smart. Ile kosztuje polisa OC dla Smart Fo...